Heropstarten : opleidingen over waardepropositie, communicatie, pricing, thesauriebeheer...

Heropstarten : opleidingen over waardepropositie, communicatie, pricing, thesauriebeheer...

Om de Brusselse bedrijven te helpen om het hoofd te bieden aan de gevolgen van de economische crisis biedt hub.brussels een online opleidingsprogramma aan.

Dit programma draait rond drie thema’s. Voor elk thema zijn twee sessies voorzien via videoconferentie, één in het Frans en één in het Nederlands (zie volledig programma hieronder):

  • Waardepropositie en commerciële pitch
    • Sessies in het Frans : 8 en 14 oktober – 18h-20u
    • Sessies in het Nederlands : 2 en 9 oktober – 18h-20u

  • Communicatie

    • Sessies in het Frans : 20 en 22 oktober – 18h-20u
    • Sessies in het Nederlands : 12 en 13 oktober – 18h-20u

  • Pricing en thesauriebeheer

    • Sessies in het Frans : 12 en 19 november – 18h-20h
    • Sessies in het Nederlands : 9 en 16 november – 18h-20h

Deze opleidingen richten zich tot bestaande bedrijven of ondernemers die klaar zijn om hun activiteit op te starten (d.w.z. die al een businessplan hebben).

Na deze opleiding kan elke onderneming genieten van een individuele opvolging van 2u met een coach / lesgever rond één van de drie thema’s voor begeleiding of verdere verdieping van bepaalde punten.

De toegang tot dit opleidingsprogramma is gratis maar het aantal plaatsen is beperkt !

Je kan vanaf nu inschrijven voor het thema - Waardepropositie en commerciële pitch (2 en 9 oktober) : wacht dus niet langer en 👉🏾 schrijf je vandaag nog in.

Een BONUS 🎁  is voorzien voor vroege inschrijvers voor de NL opleiding.  Wanneer je voor 27 september inschrijft, krijg je toegang tot een online opleidingsplatform met ludieke videocapsules die je reeds laten kennismaken met het thema van de opleiding.

Als je je interesse in de 2 andere opleidingsthema's wil tonen, kan je je inschrijven via de volgende link.

Uitgebreid programmaoverzicht:

  • Waardevoorstel en commerciële pitch

    • Sessie 1: Hoe (her)-definieer je de “Unique Selling Proposition” (USP) in verband met de klantensegmentering en de “pains” en “gains” voor de klant? Hoe identificeer je de sleutels voor acceptatie van de verschillende klantensegmenten?

    • Sessie 2: Hoe stel je een krachtige commerciële pitch samen?

  • Communicatie

    • Sessie 1: Klantenrelatie
      • Hoe moet je argumenten formuleren om klanten te overtuigen aan de hand van storytelling-technieken?
      • Identificering van communicatieacties:
        • om feedback van de verschillende klantensegmenten te verzamelen
        • met het oog op klantenbinding

    • Sessie 2: Digitale communicatie

      • Welke digitale communicatiemiddelen moet je op welke manier gebruiken om een aanbod te promoten en klantenbinding te realiseren?
  • Pricing en thesauriebeheer

    • Sessie 1: Pricing
      • Hoe een relevante pricing opstellen / berekenen naargelang de “Unique Selling Proposition” en de klantensegmenten?

    • Sessie 2: Thesauriebeheer

      • Hoe kun je een thesaurieplan opstellen en gebruiken?

Blijf up-to-date

Het ondernemerslandschap staat niet stil. Wil je niets missen? Sluit je aan bij 25.000 abonnees en ontvang elke twee weken gratis leerrijke inhoudsartikels, concrete tips, boeiende ondernemersportretten, actuele nieuwtjes en een overzicht van nuttige workshops en netwerkactiviteiten in Brussel in je mailbox.