Horeca: voorbeeldformulier voor verplichte registratie is beschikbaar

Horeca: voorbeeldformulier voor verplichte registratie is beschikbaar

Horeca-uitbaters kunnen bij de FOD Economie voortaan een voorbeeldformulier vinden voor de registratie van klanten in hun zaak, een registratie die nu verplicht is.

Vanaf 25 juli, dienen de uitbaters van horecazaken de gegevens te registreren van klanten die hun zaak betreden. Dit betreft zowel de bars, als cafés en restaurants. 

Ter herinnering, de registratie van gegevens in de horeca is één van de maatregelen die werd genomen door het Nationale Veiligheidscomité van 23 juli en moet het bron- en contactonderzoek ondersteunen. De FOD Economie heeft een voorbeeldformulier voor deze registratie op haar website gepubliceerd.  

Elke horeca-uitbater moet bij de aankomst per tafel de contactgegevens (naam, telefoonnummer of e-mailadres, datum, tafelnummer) van één klant registreren. De gegevens moeten gedurende 14 dagen bijgehouden worden in een gesloten omslag. Nadien, kan de enveloppe vernietigd worden.  "Enkel in het geval van een vastgestelde besmetting, worden jouw gegevens verder gecommuniceerd naar de bevoegde overheidsdiensten. In geen geval gebruiken we je gegevens voor marketing- of andere doeleinden dan tracing in het kader van de Covid-19-pandemie ”, staat er.

Blijf up-to-date

Het ondernemerslandschap staat niet stil. Wil je niets missen? Sluit je aan bij 25.000 abonnees en ontvang elke twee weken gratis leerrijke inhoudsartikels, concrete tips, boeiende ondernemersportretten, actuele nieuwtjes en een overzicht van nuttige workshops en netwerkactiviteiten in Brussel in je mailbox.