Het eerste aanspreekpunt voor Brusselse ondernemers voorziet zich van een gloednieuwe informatie- en oriëntatieruimte aan de Charleroisesteenweg 110 te Sint-Gillis.
Vanaf dinsdag 2 mei zal de telefonische informatiedienst 1819 ook toegankelijk zijn via zijn nieuw infopunt. Het is een ruimte waar Brusselse ondernemers kunnen langskomen en rechtstreeks hun vragen kunnen stellen aan de aanwezige adviseurs. Ook kunner ze er alle diensten ontdekken die in Brussel aanwezig zijn om hen te helpen hun projecten te realiseren.
Van de telefoon tot het loket
Al 7 jaar kent het concept 1819, een initiatief van de regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, een snelle ontwikkeling: de bezoeken op het online portaal zijn in een jaar verdubbeld van 30.000 tot 60.000 bezoeken.
De overgang van de telefoon naar het loket maakt het bovendien mogelijk om een grotere beschikbaarheid te garanderen en het contact te vergemakkelijken want “het ondernemerschap is voor 80% menselijk en voor 20% project”, zoals Jean-Olivier Collinet van partnerorganisatie JobYourself onderstreept. Informatie en communicatie zijn dus essentieel om de motivatie van onze Brusselse starters hoog te houden.
In 2016 hebben 6.000 ondernemers antwoord op hun vragen gevonden.
Hebt u nog vragen? Stel ze aan de adviseurs van 1819 op het infopunt Charleroisesteenweg 110 van maandag tot vrijdag, van 13u tot 17u.